MikroVesti

Najnovije vesti
Najnoviji komentari

Arhiva vesti:

Okrugli sto o ćiriličnom domenu Srbije

RNIDS, Internet, domen, ćirilica05.02.2010.
Tekst: manji | veći Štampa 64 komentara

U PROSTORIJAMA PRIVREDNE KOMORE Srbije održan je okrugli sto, skup posvećen uvođenju ćiriličnog domena najvišeg nivoa za našu zemlju. Sastanku su prisustvovali članovi Upravnog Odbora RNIDS-a, predstavnici Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo i Društva za informatiku Srbije, predstavnici KONUS-a, Agencije za privredne registre, Privredne komore Srbije, Gartnera, urednici iz nekoliko specijalizovanih IT časopisa, kao i stručnjaci koje su aktivno uključeni u promovisanje ćirilice na Internetu. Cilj sastanka je bio da se postigne dogovor kako da se pokrene javna rasprava o izboru niza znakova koji će postati ćirilični domen najvišeg nivoa, a koji će predstavljati Republiku Srbiju na Internetu.

ICANN je omogućio uvođenje novog domena najvišeg nivoa koji jedna država može da koristi za svoje predstavljanje na internetu. Do sada je bilo moguće da svaka zemlja registruje jedan domen najvišeg nivoa koji se sastojao od dva latinična slova, određena standardom ISO 3166-1.

Od 16. novembra 2009. moguće je registrovati još jedan domen najvišeg nivoa na jeziku i nelatiničnom pismu koje je u upotrebi u državi (IDN ccTLD). Vlada Srbije je dala saglasnost da se pokrene postupak koji treba da dovede do podnošenja zahteva i prenela je svoja ovlašćenja, koja su definisana dokumentom koji je propisao ICANN, na Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo, a ono je dalje prenelo nadležnost za sprovođenje procedure i široke javne rasprave na RNIDS.

Na kraju javne rasprave formirana je radna grupa koja će ideje iznete u diskusiji na okruglom stolu pretočiti u plan aktivnosti za sprovođenje javne rasprave. (A.S.)

Preporučujem za čitanje: 88 Da
36 Ne
Prethodna vest | Sledeća vest


Komentari (ukupno: 64)

Срђан
05.02.2010. 14:39
91.191...
Надам се да ће Ћирилица коначно да победи код нас. МИ смо једина Ћирилична нација која не користи своје писмо него туђе и на жалост и вести које читамо су на Латиници.

Dario
05.02.2010. 14:48
78.30...
Ne slažem se. Mi smo jedini narod na svetu koji ravnopravno koristi dva pisma. Zaludno je boriti se za jedno pismo, treba koristiti oba, naravno uz davanje prednosti ćirilici.

рада
05.02.2010. 14:52
188.2...
Slažem se sa Darkom. Сасвим !

LjUbAzNiKoMsIjA
05.02.2010. 15:12
89.216...
(at)Srdjan ... a ko kaze da latinica nije nasa?

писац
05.02.2010. 16:58
89.216...
Латиница која се користи у Србији је чешко писмо хрватске рецензије и са србима и Србијом нема благе везе.

tomkarlo
05.02.2010. 17:10
91.150...
Pisac - pa gde nađe samo čehe i hravate, a preskoči poljake, slovake, slovence, bošnjake, lužičke srbe i ostale slovene koji koriste SAMO latinicu, a da ne pominjemo ruse, ukrajince, beloruse i slične koji koriste SAMO ćirilicu. Ali SVI oni koriste samo jedno pismo, a jedini mi imamo kao svoje DVA pisma - ćirilicu i latinicu.

D.S.JA (16)
05.02.2010. 22:38
Само да се зна да многе нације из нашег окружења изузетно добро познају ћирилично писмо, и да све нације које имају ћирилично писмо подједнако кортисте и латинично писмо зато што им је то из изуетног интереса... Да не буде како смо много паметни јер користимо 2 писма и да не буде како говоримо језике, јер их просечан наш грађанин на жалост не говори, а млади људи из земаља у окружењу са којима се дружим су изузетно квалитени а ми се трипујемо јер знамо 2 писма... Овај предлог подржавам.

писац
09.02.2010. 01:11
89.216...
томкарло - У пољском језику и код лужичких срба не постоје слова Š,Ž,Č,Ć,Đ већ се пишу на другачији начин а сви остали имају варијанте чешке латинице. Са друге стране српска ћирилица је изгубила двогласе и још нека слова из ћирилице којом пишу бугари,руси,белоруси,украјинци...итд тако да је јединствено писмо са системом један глас једно слово. Генијално !

Daniel
05.02.2010. 15:02
188.246...
Iskreno mislim da je nepotrebno uvoditi cerilicni domen. To bi mozda mi koristili ali stranci ne...

Zeka
05.02.2010. 16:12
94.228...
Tacno tako. Ali zasto da bude jednostavno kad moze komplikovano?

Nikolam
05.02.2010. 19:46
78.30...
Јеси ли ти странац?

Ћирилица се пише срцем
06.02.2010. 13:22
85.222...
Срби су увек много паметни. Јапанци, Јевреји, Кинези, Руси, Грци, Бугари, Французи ... сви хоће да имају свој језик и своје писмо у компјутерској технологији, само ми не. Ако хоћете сајт на енглеском, домен му је на енглеском, ако га хоћете на српском, домен му је српски, ћирилицом. Што би сајт на српском језику имао енглески домен, чему то служи. Овако, по домену видиш који је језик иза, и тако и претражујеш, што све чини много лакшим. Глупости комунистичке идеологије су још у главама већине Срба, само Срба!

Peka
05.02.2010. 16:57
93.86...
Pa izgleda da nam je malo izolacije do sada, pa da još malo sami doprinesemo tom njihovom nastojanju.
Treba negovati tradiciju, ali i koristiti ono što celi svet koristi.

Љубиша В. Јовановић
06.02.2010. 13:46
85.222...
Па, ако се добро присетимо, управо смо с два писма у српском били изоловани. Имали смо 70 година два писма у језику, и то нам никаква добра није донело! Нити смо постали писменији, ни образованији, нити смо боље научили стране језике, ништа! Ајд мало да пробамо да будемо нормални, као остали свет, са само једним писмом у језику!

мућнимо главом
06.02.2010. 13:54
85.222...
Логично! Али, Србима логика и памет нису баш јача страна....

Marko
05.02.2010. 18:11
95.180...
Ja na netu ne koristim latinicu vec engleski alfabet...mi nemamo dva pisma nego samo jedno po ustavu...mozda bi trebalo da se nesto procita pre nego sto pocne da se prisvaja kao i da se pominju komunisticko-utopijske ideje o 2 pisma i bratstvu i jedinstvu.
Nas cirilica nije odvela u izolaciju vec pogresne ideje...
I o ovome se moze komentarisati danima i danima....ali cemu sve to :)

goodone
05.02.2010. 19:19
212.69...
ustav koji je donešen bez javne rasprave i kroz čiste političke igre, iskreno, i nije mnogo validan argument.

a opet, i u takvom ustavu piše da su zvanična pisma u Srbiji i pisma nacionalnih manjina... tako da, molim ove skrivene fašiste da se kontrolišu.

Дарко Бабић
05.02.2010. 20:50
109.245...
goodone, тај исти Устав који ти омаловажаваш, али га мораш поштовати, је на референдуму подржало 3.521.724 грађана Србије. Оних који су били става као ти, односно против, је било 97.497.

Језици и писма националних мањина немају додирних тачака са тим које ће се писмо користити за српски језик тако да у причу немој увлачити нешто што нема елементарне логике.

На крају крајева, језици нациналних мањина су и ћириличке а не само латиничке природе.

Brana
05.02.2010. 21:13
78.30...
Ustav definiše koje je pismo službeno. Ne definiše šta ako se koristi latinica u službenim dokumentima, a još manje u ostlaim pisanim tekstovima.

Петрашин
05.02.2010. 21:46
93.86...
Брано, то треба да прецизира закон о службеној употреби језика и писма, да пропише шта је службена употреба, и наравно да предвиди санкције за кршење закона.

Сви који мисле да су два писма богатство нека се мало упитају како се други нису сетили да се тако обогате, и како се то два писма нигде у једном језику нису одржала...

Brana
05.02.2010. 22:18
78.30...
Naravno, ali čak i tada neće biti predviđene kazne za ne korišćenje ćirilice u ne službenim dokumentima.

To što navodiš, da zato što nema niko dva pisma, da je to argument za dobro, nije arugment. Simetrično tome se može reći, baš zato što nema niko, to je bolje. Naravno to je pat pozicija u kojoj svaka strana verije da je u pravu.

Patricije
06.02.2010. 01:14
188.2...
Baš me zanima da li Дарко Бабић stvarno misli da je ovih 3.521.724 građana znalo šta piše u tom dokumentu za koji glasa ili su glasali jer veruju političarima

Дарко Бабић (6)
06.02.2010. 12:17
@Patricije

Мислим да jе тај докуменат (Устав) процентуално прочитан исто онолико колико се пред сваке председничке, парламентарне или локалне изборе прочита званични политички програм сваког кандидата односно странке.

Небојша
05.02.2010. 22:34
79.101...
ми би требали да избацимо ову латиницу илити гајевицу, и уведемо латинично писмо прилагођено нашој ћирилици како би се слова ч,ћ,ж,ш,ђ,љ,њ свуда у свету тако читала или приближно тако.Тако да не морамо сви да будемо много познати у свету како би нам странци изговарали правилно имена и презимена.

војин
18.02.2010. 18:35
85.222...
Страшно је шта су нам комунизам и Хрватска идеологија урадили.Сваки иоле нормалан народ који има имало поштовања према себи а много је таквих штити своје писмо и језик цак и када је у ропству.писмо и језик чувају индетитет једног народа а не преузимање туђег писма језика и речи .Да би нас неко прихвати морамо држати себе и своје достојанство.

DjordjeB
05.02.2010. 22:42
188.2...
latinica za internet cirilica za sve ostalo

Nikolam
06.02.2010. 04:05
78.30...
Коме смета ћирилица тај дефинитивно или није нормалан или није одавде.
Имаћемо свој домен на свом писму, које је ћирилица.
Као што ће га имати и све остале нације света, тако ће га имати и српска нација.

zare81 (41)
06.02.2010. 11:38
добро бре , да ли они који су против сопственог писма схватају којико је то јадно?
Да ли је вама јасно колико је труда и доказивања било потребно да би се дозволила употреба локалних писама (не само српске ћирилице)? То је био процес у коме су учествовале толике нације које не сматрају да се треба одрећи сопствене културе зарад неке назови "доступности". Они који сматрају да ће тиме што користе енглески алфабет а пишу на српском бити доступнији и разумљивији неком странцу, зар не схватају да ће за тог странца бити стварно нижа раса изпростог разлога што нико не поштује оне који псе стиде оног што јесу (у овом случају оне које се додворавају кроз одбацивање сопствене културе).
Наравно око ове расправе националне мањине немају шта да се питају јер оне имају своја права- да пишу својим националним писмом. Али то не значи да сад треба то право одузети најзаступљенијем народу у Р. Србији -Србима.

Кирило и Методије
12.02.2010. 21:10
79.101...
Српска латиница не користи Енглески алфабет!
Њу су кодирали Вук Караџић, а мало дорадили Људевит Гај и Ђура Даничић!Они чије је основно писмо нелатинично и при томе немају латиничну верзију писма изложени су утицају Романизације! Међутим они који имају спремну своју верзију латинице попут Срба, Јапанаца, Кинеза, Арапа, итд... у стању су да свету понуде своју економију и културу под својим условима и својом контролом!
Нови устав одузео је право србима да у својој сопственој држави у службеној администрацији користе српску латиницу! Право које чак и националне мањине у србији имају! Локална власт може то из устава да догради (на латиницу) али дискриминација (забрањена тим исим уставом и армијом међународних закона и повеља) је очигледна.

ојооооој!!
17.02.2010. 20:30
85.222...
Каква гомила бесмислица. Па имамо латиницу у језику већ 70 година! И - какав бољитак нам је то донело? Јесмо ли постали писменији због тога, јесмо ли се боље повезали са светом, јесмо ли научили више страних језика? Какву смо корист имали од те латинице? А штете је било, колико хоћеш: збрка, полуписменост на два писма, повишена осећања ко и како пише, наметање латинице претњама и уценама, много, много лоших и ружних ствари се око тога догађало! Низашта нам не треба латиница у српском, треба учити стране језике и отворити се према другим културама и бољим стандардима, уместо тога.

дилетанти
18.02.2010. 16:15
109.93...
Слажем се. Латиница нам није ништа донела. Треба учити стране језике, а српски писати својим јединим писмом. Јежим се при помисли на могућност да моји унуци стоје као слепи пред нашим споменицима, натписима, књигама, рукописима ... одсечени од своје културе, историје, језика, нације ... Тако неодговорних држава нема нигде.

RePlika (11)
06.02.2010. 12:29
Priče da li je potreban Srbiji ćirilični domen nemaju nikakvog smisla. Jasno je da taj domen nema značaja u okvirima van Srbije, ali postoji jedan valjan i bitan razlog za njegovo uvođenje, a to je očuvanje nacionalnog jezika i pisma.
Bez obzira ko li ga ko od nas koristio u praksi, taj razlog je dovoljan da Srbija dobije ćirilični domen.

10 векова ћирилице
06.02.2010. 13:33
85.222...
Визуелни утисак: кад прелазим погледом по коментарима, оне на ћирилици одмах препознајем као српске, на српском језику, а за латиничне нисам баш сигуран, делују ми чудно и страно док не почнем да их читам. Зар није дивно што имамо своје писмо које је тако препознатљиво! Наравно, сви треба да знамо неизбежан енглески алфабет, али не и да пишемо њиме српски - зашто бисмо побогу то радили? А кукаста латиница је поптпуно непотребна, сем појединцима који желе да пишу хрватски.

Генијално !!!
06.02.2010. 13:51
85.222...
КУКАСТА латиница! Браво! То је право име за ту окупациону латиницу у српском језику, наметану од Аустроугара, југословена и комуниста! Кукасти крст и кукаста латиница неспојиви су са Србијом!

Американац
09.02.2010. 17:46
82.208...
ја је још зовем и усташица.

Неко
07.02.2010. 18:10
109.93...
Kakve budale... Ћирилица латиница потупуно небитно... Ћирилица или латиница на интернету опет небитно... Srbi i Srbija = Mlaćenje prazne slame. Ako нисте приметили Србије је ПРОДАТА ње више нема. Само мртво слово на папиру.

Није свеједно. Ћирилицом!
07.02.2010. 19:15
85.222...
Наравно да је небитно неким обичним људима, стручњацима и сличнима. Али, људима с осећајем за језик, културу и државност, и свим грађанима генерално, нигде за такве ствари није свеједно, и они имају велику одговорност, заједно с државом и државним и културним институцијама да воде рачуна о томе. Тако је свуда, сем у Србији, код које влада велики немар у том погледу, држава је слаба, недемократска и неуређена, а власт цивилизацисјки и културно на ниском нивоу.

Мики
07.02.2010. 19:39
91.150...
За неупућене. Службени језик у Србији је српски а службено писмо је ћирилица. Да смо држава у којој се поштују закони а пре свега Устав онда ни један документ у правном промету написан латиницом не би мога да се прихвати. Да не буде забуне и та материја је регулисана одређеним законима. Рецимо истицање назива фирми. Ако би држава одлучила да се поштују закони онда би свако ко је назив фирме истакао написан латиницом платио казну од 30000 до 3 милиона динара.
Да не говорим о томе што је сваки документ написан латиницом а прихваћен од стране државног органа неважећи и странка физичко или правно лице) се излаже трошку превођења на српски језик на ћириличном писму.
Препоручујем да се сви навикнемо да ћирилицу МОРАМО да користимо а да дискусију о ћирилици или латиници пишемо ћирилицом. Па ЕУ нам се смеје јер такозвани европејци који пишу латиницом сваког дана доказују да су против ЕУ (поштовање правних норме државе).
У Србији је према поштовању Устава са становишта употребе писма више од 70% грађана против ЕУ. Свако ко у правном промету Србије користи латиницу се декларише као противник ЕУ (не поштује законе - Устав своје земље).
Размислите о томе.

Паја
08.02.2010. 09:38
147.91...
За неупућене, у Уставу пише да је Косово део Србије. Како је стварно, сви добро знамо али свако то различито прихвата. Погледајте Правопис српског језика па ћете тамо прочитати да је: "У новијој култури спрског језика као стандардно писмо усвојена је - поред ћирилице - и латиница које чине ...". Дакле стручњаци за српски језик тако какжу, а шта кажу политичари? Они ионако изврћу чињенице да буду у њихову корист.

Кирило и Методије
12.02.2010. 20:55
79.101...
Устав не забрањује употребу латинице ван државне администрације. Имена фирми су предмет међународне стандардизације и са њима се не може на силу ћириличарити!
Основна људска права, повељу УН-а, законе ЕУ и Устав Србије крше они који спречавају људе да пишу својим писмом, српском латиницом!
То сада ради чак и овај веб сајт спречавајући људе да пишу својим писмом: српском латиницом!

Србијанац
08.02.2010. 15:04
91.148...
А који то странци читају српске интернет сајтове па их треба жалити што не знају ћирилицу. Нека је науче ако хоће да знају српски.

Мики
08.02.2010. 19:14
213.244...
Свако ко не користи ћирилицу ем не зна српски језик ем не зна да је само писање ћирилицом знак поштовања Устава Србије и самим тим подобности за ЕУ. Погледајмо медије. Највећи део је писан латиницом - другим речима то су са становишта ЕУ медији одметнути од закона. Исто је и другим сферама.
Такозвани европејци су се одметнули од ЕУ и они су кочничари за приближавање стандардима ЕУ.
Ко пише ћирилицом је за ЕУ а ко пише латиницом у Србији је против ЕУ. Тако то виде са стране (у институцијама ЕУ).
Српски латиничари су већ предмет ругања у ЕУ (види србин а пише латиницом - такав јад нам не треба).

петокрака
08.02.2010. 22:20
85.222...
Тако је! Има још чудака не схватају да је Тито мртав, и с њим и његова југословенска комунистичка лингвистика с два писма у једном језику, чега има само у неким задртим главама које ништа не знају! Хоћемо да будемо свет, а свет има једно писмо у једном језику, и не познаје такву идиотску изнишљотину као што је ова којом се неки Срби још и поносе.

Кирило и Методије
12.02.2010. 20:40
79.101...
Устав прописује употребу ћирилице као службеног писма. Службено писмо се користи у државној администрацији.
Устав не забрањује употребу српским правописом дефинисане српске латинице као неслужбеног писма - ван државне администрације. Или свуда остало!
Странци из ЕУ нити читају нити разумеју српску ћирилицу.
Њима се све сервира на Енглеском а за оне који иду у Србију на српској латиници како би уопште могли да се снађу. Шешељ је у Хагу морао посебно да тражи документа на ћирилици!
Иди мало у Кину, Јапан или неку арапску земљу која има поред основног и латинично писмо, па покушај да се снађеш без њихових натписа на латиници. И онда им реци да су будале што не користе само једно - основно писмо!

tonecool979 (7)
08.02.2010. 19:52
Besmisleno je uvoditi cirilicni domen Srbije jer bi morao da izgleda nekako ovako npr cp ili ср. Prvo sam napisao latinicom a drugo cirilicom. Ko ce da mi kaze gde je razlika :P

реса, куса, сеса, кеса
08.02.2010. 22:16
85.222...
Ту нема разлике, али има у речима "цирилицни" и "казе" како их ти пишеш. За мене је "ср" увек у српском оно што јесте. Никако "цп" не може бити скраћеница од речи Србија.

Sima (25)
10.02.2010. 10:41
Oni koji se zalažu za ćirilicu prviđaju da je potrebno da i automobilske tablice Srbije treba da budu na ćirilici. Ako mogu Rusi, Bugari, Grci takođe, zašto bi se mi stideli naših slova.

ćiriličar ;-)
11.02.2010. 21:21
109.93...
Mnogi narodi imaju latinične verzije svojih pisama a neki čak i više od dve ... Nije Vuk Karadžić koji je pored ostalog koristio i srpsku (a ne hrvatsku) verziju latinice bio naivan ...

> ... Rusi, Bugari, Grci takođe, zašto bi se mi stideli naših slova

Pokušajte da na Gugl Mapi da skapirate nazive njihovih gradova na njihovim primarnim pismima pa vidite zašto se oni ne stide latinice!
Zatim "obiđite" malo i arapske, azijske i druge zemlje ...

PS: Ustav ne zabranjuje latinicu. Ona se uči u drugom razredu osnovne škole...

Професор
12.02.2010. 01:58
62.68...
„Српска латиница” је термин за хрватску/словеначку латиницу, који је веома пропагиран у СФРЈ, како би Срби изгубили језик и/или културу. Ако овако наставимо, сигурно ћемо их и изгубити.
Кад сте чули да неки Хрват каже како су латиница и ћирилица равноправна писма у хрватском језику?

Срби су ЈЕДИНИ европски народ који је умислио да је веома добро имати два писма.

„Многи народи имају латиничне верзије својих писама...” - то нису верзије, већ се тај процес назива ТРАНСЛИТЕРАЦИЈА (тј, пресловљавање, романизација). Она се одвија по строго уређеним правилима и НИЈЕ замена за национално писмо.
На Гугловој мапи се примењују управо та правила при писању нелатиничних назива места. Не видим ништа спорно у томе.

Није ми јасно зашто је ово прерасло у расправу „Ћирилица vs. Latinica”, уместо да се радујемо коначном уласку нашег писма у информатику.
Као студент сам пропутовао целом Европом, али нигде нисам видео да неки народ ТОЛИКО МРЗИ своје писмо и културу. Чик пробај да неког Француза упиташ нешто на енглеском. Данци, Французи, Британци, Швеђани... то су народи који изузетно брину о свом језику. Погледајте где су они, а где смо ми; увек ћемо каснити за њима око 200 година.

Кирил и Методије
12.02.2010. 20:18
79.101...
Српску Латиницу кодирао је Вук Караџић далеко пре настанка СФРЈ.
Људи који се боре против права других људи (нпр. Срба) да пишу својим писмом (нпр. Латиницом) крше елементарна људска права и законе (нпр. устав Србије). Такви су већ изгубили не само језик и културу...
Већина других европских народа има економски доминантно примарно писмо латиницу, па им друго не треба. Они који то немају имају два попут срба или су се одрекли ћирилице у корист латинице (земље бившег СССР-а, Хрватска, итд..)
На Гугл мапама Транслитерација са нелатиничног писма је неопходна тамо где не постоји секундарно латинично писмо. Како у србији постоји то су и српски називи на српском латиничном писму (што је у овом случају најбољја и странцима који овде долазе најразумљивија варијанта)! Исто је и са другим државама које имају секундарно латинично писмо. Њихови називи доступни су на њиховој латиници а не на енглеској, хрватској, српској итд...!

Кирило и Методије
14.02.2010. 23:55
77.46...
Заборавих да додам (да не буде забуне):

> ... Њихови називи доступни су на њиховој латиници ...

+ (и) на њиховом примарном писму.

Интернационална латиница
14.02.2010. 18:44
62.68...
СВИ погледајте како би требао да изгледа српски језик на ИНТЕРНАЦИОНАЛНОЈ латиници:
ђ=dy
ж=zh
ј=y
ћ=ch
љ=ly
њ=ny
ч=ch
џ=dzh/j
ш=sh

На пример, „Вук Стефановић Караџић” треба да се пише као „Vuk Stefanovich Karadhzich”.

Ако бисмо написали „Vuk Stefanović Karadžić” ili „Vuk Stefanovic Karadzic”, сви странци ће прочитати „Вук Стевановик Карагик”, јер не знају шта значе š, đ, č, ć, ž, lj, nj i dž.

Да ли ми знамо како читају Ă, Â, Î, Ș, Ţ итд.?
Дакле, Срби су ПОТПУНО неписмени! Сви причају о уласку у Европу и свет, а 99% Срба не зна основе сопственог језика :(

Кирило и Методије
14.02.2010. 23:07
77.46...
Први део:
Па странац који дође У Србију треба да пронађе српску улицу, споменик, хотел или фирму. Зато да ће он то да уради (на мапи или мобилном телефону - компјутеру, користећи копи/пасте) помоћу српске а не интернационалне латинице! Јер када би користио интернационалну латиницу погубио се тотално и не би нашао оно што тражи јер то не одговара стварним називима у Србији. Зато је на Гоогле мапи наша, Српска, латиница а не интернационална и зато су називи улица барем У мом граду у Србији дати прво на ћирилици а затим на српској латиници а не на интернационалној. Јер када би неко хтео да странцима даје орјентир на интернационалној латиници морао би да мења све а не само латиничне називе улица. Дакле и називе насеља, продавница, вртића, ма све живо.

Кирило и Методије
14.02.2010. 23:08
77.46...
Други део:
Погледајте мало Гоогле мапе других држава те фамозне Европе! Називи њихових градова и улица (итд) дати су на њиховој а не на инмтернационалној латиници! Када се "иде" У Мађарску, Аустрију или Немачку за (компјутерску) претрагу се користи (копи/пасте) њихове латинице а не интернационалне! Шта је странце брига да ли неко зна како се изговарају њихова слова ако је циљ да се пронађе улица или град? Знање изговора је потребно за конверзацију а не за орјентацију. А ако вем треба конверзација онда опет учите нјихову латиницу и изговор а не интернационалну иако интернационална евентуално може да Вам послужи да тај изговор лакше научите.
Србима бисте да увалите интернационалну латиницу, да укинете њихову оригиналну, а овамо се позивате на очување националног писма и културе! Идите У Аустрију, Француску и Немачку па њима кажите да уместо њихове латинице почну да користе интернационалну! Или још боље реците то Хрватима! (Ако смете!)

Кирило и Методије
15.02.2010. 19:32
79.101...
Управо сам проверавао и на Гоогле мапи србије (поред Ћирилице) је за сада (и на жалост) комбинација обогаљене-ћелаве српске латинице :-( и пуне српске латинице. Уместо да имамо називе наших насеља (поред ћирилице) на нашој латиници, као сви остали, у ситуацији смо да нам други кроје капу ћелавом латиницом! По мом мишљењу то је економска штета и културна срамота за Србију! Лично мислим да је српска латиница потребна ...

Љубиша С
18.02.2010. 16:27
93.87...
Кирило: споменуо си шта са србима који желе да користе латиницу. Дискриминација и сл. Е, ја желим да користим ћирилицу. Тад настаје проблем, јер сваки припадник националне мањине има право да добије напр. возачку дозволу на свом писму. Ја је не могу добити на ћирилици. Провери у Закону о путним исправама, а у њему је наведено да је текст латиничан. Рачун за телефон ми је латиничан... Шта значи мени да видим: Халло бротхер анд ввелцоме то енгланд или да енглезу да види: Dobro dosli u Srbiju. Pazi duboka rupa...Латиница коју неки у Србији користе је Гајева латиница, и званично је регистрована као хрватско писмо. Још да нас и за то туже. А благо нама да знамо оба писма, али је ћирилица Србска.

Tango (16)
18.02.2010. 16:33
Нешто се ипак помера. Управо сам извадио нову личну карту и пасош, и на ћирлици су, без да сам тражио да буду на њој. Пасош је нарочито леп у ћирилици.

Стојан
17.02.2010. 16:25
217.23...
Света ћирилица

Свето је оно што су свети људи створили! Ћирилицу су створили света браћа Кирил и Методије. Ћирилицом се служе данас само православни Словени: Руси, Срби и Бугари. Једно се добро мора признати руским комунистима, што су задржали ћирилицу. Некада су се сви словенски народи служили само ћирилицом. Али је римска црква, кроз дугу и крваву борбу, наметнула латиницу покатоличеним Словенима, да би их већма одвојили од православних. Али оно што ни комунисти нису учинили у Русији, чине сада нека србска господа, пишу латиницом, издају листове и књиге латиницом. Па чак и неки свештеници штампају своје билтене латиницом. Просто, не знају шта раде. Они не знају, да одбацити ћирилицу, значи одбацити половину Православља. И одвојити се од ове србске писмености из прошлости. И трампити боље за горе. И увредити свете апостоле словенске Кирила и Методија. И огорчити до крви србски народ. И навући проклетство од Светог Саве.

Не, ако Бога знате, господо србска, ако сте и учени, будите паметни.

Спасавајмо ћирилицу, „Свето писмо Ћирилово“, од наших латиномана који у пустом незнању не схватају да служе оној пропаганди, која је огњем и мачем наметнула Словенима латиницу, само да би их одвојила што јаче од православних Словена, који сви пишу ћирилицом.
Еп. Николај Велимировић

Петрашин
17.02.2010. 18:10
109.93...
Ако под српском латиницом подразумевате Гајев абецедни састав, онда је јасно да сербокроатизам овде код нас има дубоке корене...

цивилизација
17.02.2010. 21:03
85.222...
Лепо изгледа натпис "микро" ћирилицом (на слици)! Могао би овај сајт да има и своју верзију на српском језику, односно на ћирилици. Лепше је с културом!

Предраг-Суботица
18.02.2010. 06:25
79.175...
Будимо поносни на оно што имамо, доста ми је више ставова у смислу да ако волиш своју традицију, Отаџбину, Цркву, писмо, народ...представљаш ретроградне снаге. треба усвојити све позитивно са запада али се и не одрећи свога.
не говорите на памет, јер Руси, Бугари, Грци, Украјинци и остали негују своју посебност и истичу кроз писмо на сваком кораку. И немојте да говорите како је код нас ћирилица равноправна кад није, крените од табли са именима улица и изађите из својих "кругова двојки" јер Србије има на свим странама и посетите мало војвођанске градове и места и тек тада ми говорите о равноправности. А слично је је и по Шумадији, јужној Србији, ма где год се окренете...
Доста више угњетавања мањине над већином.
Желим своју ћирилицу где год се окренем.

доста скоројевићства
18.02.2010. 10:51
85.222...
Браво, Предраже, то је прави став! Превише дуго су нам комунисти брљали по језику и одређивали нам како да говоримо и пишемо, а полуписмене сеље то прихватале као Свето писмо само да би добили нешто од те власти. Морамо да се одлепимо од скоројевићства и постанемо истински, културни грађани Европе који цене своје, и прихватају оно што је добро са стране.

Никола
18.02.2010. 09:15
77.105...
Надам се да ће ова иницијатива уродити плодом

zare81 (41)
21.02.2010. 11:05
више пута су спомињане гугл мапе као пример потребе за латиничним писањем српског на нету, не знам каква сте подешавања користили али код мене је сваки назив на локалном језику и писму те су и називи у Србији на српској ћирилици а не на латиници...
И никако не разумем оне који Хрватско писмо (облик латиничног писма прилагођен за хрватско говорно подручје) проглашавају \"серпском латиницом\"?
Ако већ Хрвате можемо да прозивамо како се хрватски језик више скоро и не користи већ користе(кајкавско и чакавско наречје) већ користе штокавско наречје (које неким чудним случајем говоре сви Срби?) зашто да им дамо могућност да они нас прозивају како смо се одрекли сопственог писма и узели њихово и прогласили својим ?
Вук јесте помагао у стварању хрватске латинице али само из разлога да би и Срби који су прихватили римску цркву могли да користе писмо прилагођено нашем језику. За Србе који нису били под толиком пресијом да се асимилирају и прихвате туђу веру Вук је преуредио Црквенословенску ћирилицу у облик који данас знамо као Српску ћирилицу.
Одбацивањем српске ћирилице потирете сав труд који је Вук Караџић уложио не би ли сачувао српску културну баштину од нестајања...
Приче да ће нас странци боље разумети ако користимо туђе писмо (хрватску или \"интернационалну\" латиницу) немају никаквог оправдања...


Vaš komentar (odgovore na komentare upišite kod komentara, a ne ovde)
Komentari koji su uvredljivi po bilo kojoj osnovi biće uklonjeni. Primedbe i pohvale za uređivačku politiku šaljite redakciji. Primedbe i predloge u vezi sa funkcionalnošću lokacije šaljite administratoru. Komentari predstavljaju privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Mikra.
Vaše ime (obavezno)
Predlažemo da komentar pošaljete kao registrovani korisnik. Prednosti su:
1. Možete da izmenite svoju poruku
2. Vaše poruke su organizovane na jednom mestu i lako dostupne posetiocima
3. Vaše poruke se ne filtriraju (možete slati linkove, YouTube video zapise...)
4. Možete postaviti svoju sliku

Prijem vesti: Poštom, RSS-om | Prijem komentara: RSS-om
Najnovije vesti

Povezane vesti

Afričke zemlje su bezbedne za korišćenje Interneta? 01.09.10.
Procureo „hromiran“ izgled Microsoftovog IE9 30.08.10.
Internet troši 3 do 5% svetske energije 22.08.10.
RNIDS počeo da objavljuje vesti 18.08.10.
Uvid u sudske predmete preko Interneta 12.08.10.
Microsoft se priprema za probnu verziju Internet Explorera 9 09.08.10.
Brži Internet i lakše telefoniranje u Kosovskoj Mitrovici 05.08.10.
Novi portal namenjen građevinarima u Srbiji 27.07.10.
Računari u Iranu primarna meta Internet crva SCADA 27.07.10.
Potpisani ugovori o sufinansiranju projekata na konkursu RNIDS-a 25.07.10.
Internet ostaje bez adresa za manje od godinu dana 23.07.10.
Rezultati glasanja za ćirilički domen Srbije 14.07.10.
Ukrajinski predsednik kupio drogu preko Interneta 13.07.10.
Interpol koristi Internet da bi pronašao begunce 09.07.10.
U naredne četiri godine Internet saobraćaj u Istočnoj Evropi biće veći četiri puta 07.07.10.
Internet Explorer povećao udeo na tržištu 06.07.10.
U Finskoj svi građani moraju da imaju brzu vezu sa Internetom 02.07.10.
Telenorov Internet za početnike i korisnike u pokretu 30.06.10.
Chrome pretekao Safari na američkom tržištu čitača Weba 29.06.10.
AMD-ovi procesori u novim Acerovim Internet računarima 20.06.10.

Vesti pre: 20.06.2010.
© 1997 - 2010 | Mikro | Zabranjeno kopiranje i reprodukovanje materijala bez pismenog odobrenja časopisa Mikro | Design: MikroWebTim